Hästköp???

Ojojoj..Jag har verkligen inte uppdaterat er på sjukt länge! Måste presentera er för min fina häst(D-ponny). Har faktiskt ägt honom i 2 veckor i tisdags. Än så länge beter han sig super! Han är världens snällaste i alla lägen men han är ganska pigg att rida. Alltså ingen "trähäst" utan man har ändå en del att jobba med när man rider.
 
Jag skriver ju bara "han" hahah. "Han" är då en valack på 12 år som heter Gajos Goldmine! e. Willoway Goldigger RNF 127 -- u. Tomacs Pärlan RNF 1765. Om man kollar hela stammen så är han helt enkelt en renrasig New Forest. Gajos är en mörkfux/svettfux på 145 cm med 4 vita strumpor och bläs. Han har tidigare tävlats i hoppning upp till LA och har även stor kapacitet för dressyren! Har ridit honom i 2 veckor idag och han har alltid öronen framåt när man rider.
 
 
Han har ändå ganska mycket power i sig, skjuter ifrån med bakbenen och har ett fantastiskt fint steg i både trav och galopp. I skritt också såklart men i trav och galopp så ser man tydligast hur han lyfter på benen och har ett väldigt jämnt steg.
 
Mitt mål med honom detta året är att tävla honom ett par gånger, troligtvist blir det till en början ett par pay-n-jumps då jag inte är en van tävlingsmänniska hahah. Har redan hoppat med honom och han är verkligen super på att hoppa! Även om man kommer för nära eller för långt ifrån så hoppar han. Så han är allmänt ärlig på hinder.
 
(när han kom var han ganska tjock hahahah)
 
 

Kommentarer

Kommentera gärna ♥

Ditt namn:
Kom ihåg mitt namn

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Din Kommentar: