Müsli 23/12-2009 ~ 28/5-2015

Idag avlivas vårat marsvin Müsli. Det började med att vi fick Müsli och Rocky(m.'s bror) tidig sommar 2010. Rocky fick vargtand i början av hösten 2013 och kunde inte äta vilket ledde till att han dog några veckor senare. Müsli levt ensam i 2 år fram tills nu. Precis som människor blir vi gamla och då blir vi även sjuka. Müsli har nu blivit så pass dålig att det går bara utför och vi vill absolut inte låta honom lida något mer.
 
Såklart jag blir ledsen men jag måste ändå tänka att han aldrig mer kommer att behöva ha ont. Han är absolut inte det sista marsvinet i mitt liv, så kommer garanterat att skaffa marsvin när jag blir äldre. 
 

Kommentarer
Philippa W

Marsvin är det bästa som finns (tillsammans med hästar och motorcyklar då). Så mycket glädje i en liten kropp. Jag själv har två hanar till glädje spridare, de är mina lyckopiller<3 Tråkigt att den behövde avlivas, men det är alltid skönt med folk som gör det som är bäst för djuret, styrke kramar till dig!

Svar: jaa 💗
gajosochjag.blogg.se

2015-08-15 / 20:26:04
BLOGG: http://nouw.com/philippawilk




Kommentera gärna ♥

Ditt namn:
Kom ihåg mitt namn

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Din Kommentar: